همشهری آنلاین: جنبش طرفدار محیط زیست موسوم به "جنبش کمربند سبز" که فعالیت خود را بر روی آفریقا متمرکز کرده است، اعلام کرد: براساس یک طرح گسترده یک صد میلیون هکتار از جنگل‌های آفریقا تا سال ۲۰۳۰ میلادی احیا می‌شود.

یک صد میلیون هکتار از جنگل‌های آفریقا احیا می‌شود

به گزارش ايرنا، "وانجیرا ماتهای" رییس سازمان محیط زیست موسوم به "جنبش کمربند سبز" با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بسیاری از زمین‌های قابل کشت و نیز اراضی جنگلی آفریقا طی سال‌ها و دهه‌های گذشته به دلایل مختلف از جمله سودجویی برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری نابود شده است.

وی تاکید کرد که براساس طرح ارائه شده قرار است یک صد میلیون هکتار از این زمین‌ها که به منزله ریه‌های سیاره ما هستند تا سال 2030 احیا شود.

رییس جنبش کمربند سبز افزود: این طرح عظیم با همکاری و حمایت "اتحادیه آفریقا" ، وزارت همکاری و تعاون آلمان و نیز با حمایت موسسه منابع جهانی واشنگتن انجام می‌شود.

در بیانیه جنبش کمربند سبز آفریقا همچنین آمده است که 11 کشور آفریقایی از جمله اتیوپی، جمهوری دمکراتیک کنگو، کنیا، نیجر، اوگاندا، بروندی، رواندا، لیبریا، ماداگاسکار، مالاوی و توگو در این طرح مشارکت مستقیم خواهند داشت زیرا اراضی و جنگل‌های مورد نظر برای عملیات احیا در این کشورها قرار دارند.

"وانجیرا ماتهای"'همچنین گفت: تاکنون این کشورها متعهد شده‌اند که 30 میلیون هکتار از زمین‌های خود را برای احیای جنگل‌ها در اختیار جنبش کمربند سبز قرار دهند.

احیای جنگل‌ها و زمین‌های کشاورزی در آفریقا در مسیر مبارزه با تغییرات اقلیمی کره زمین یکی از ضروریات است، زیرا این جنگل‌ها به منزله ریه‌های کره زمین عمل می‌کنند.

این جنگل‌ها با جذب دی اکسید کربن و گازهای گلخانه‌ای مانع از گرم شدن بیش از حد کره زمین می‌شوند.

بنابر این گزارش، بانک جهانی حدود 500 میلیون یورو برای انجام این طرح گسترده اختصاص خواهد داد.

کد خبر 316450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha